Przejdź do treści

Warto zadbać o ekspozycję


Statystyki badań rynku jasno pokazują, że niemal 80% konsumentów jako miejsce zakupu pieczywa wybiera piekarnie, sklepy firmowe, stoiska patronackie lub ewentualnie sklepy osiedlowe. Okazuje się bowiem, że mimo dużej dostępności i ilości dyskontów spożywczych i marketów w kwestii pieczywa klienci stawiają na jakość oraz pewność źródła, z którego pochodzą wypieki.

Oświetlenie żywności LED

Polacy w zdecydowanej większości kupują pieczywo codziennie a dodatkowo ponad 60% spośród badanych deklaruje, że spożywa pieczywo więcej niż raz dziennie. Z punktu widzenia piekarni są to oczywiście bardzo dobre wieści.

W odpowiedzi na zapotrzebowanie po stronie konsumentów powstaje coraz więcej punktów sprzedaży pieczywa a piekarnie prześcigają się w poszerzaniu oferty o coraz to nowe wypieki – również z uwzględnieniem coraz bardziej specyficznych wymagań klientów.

Oświetlenie żywności LED

 Oczywiście w efekcie mamy też coraz większą konkurencję na rynku. W przypadku stałych klientów w większości przypadków dobre pieczywo „obroni się” jakością i smakiem. Aby jednak ten smak i jakość poznać klienci muszą być w jakiś sposób zachęceni do skorzystania z oferty danej piekarni czy punktu sprzedaży.

Nawet najlepsze pieczywo wyeksponowane w niewłaściwy sposób traci wszystkie walory, które mogą przyciągnąć potencjalnych konsumentów. I tu dochodzimy do sedna spawy – możesz mieć świetny produkt ale jeśli nie zachęcisz klienta do tego aby spróbował Twojego pieczywa to nikt nie dowie się o tym jak dobry produkt oferujesz.

Profesjonalne oświetlenie żywności LED

Zapach i wygląd pieczywa, miła obsługa oraz odpowiedni wystrój punktu sprzedaży – wszystko to przyciąga uwagę potencjalnych klientów piekarni i cukierni.

Badania pokazują, że właściwie zaprojektowana przestrzeń do ekspozycji towaru oraz dobrze dobrane oświetlenie ma bardzo duży wpływ na ostateczną decyzję zakupową klientów piekarni i cukierni i może zwiększyć przychody nawet o 100%.

Świeże, pachnące, pięknie wyrośnięte i wypieczone, pieczywo ze skórką w ciepłym złotym kolorze – tak można określić najprościej to czego oczekują klienci piekarni. Jeśli masz taki właśnie produkt pokaż go klientom w taki sposób aby dostrzegli jego wszystkie walory.

Trudno oprzeć się zapachowi świeżo upieczonego chleba a jeśli do tego pieczywo jest odpowiednio wyeksponowane i właściwie dobrano oświetlenie podkreślające jego walory to z pewnością również nowi klienci zdecydują się na skorzystanie z oferty danego punktu sprzedaży.

Oświetlenie żywności LED zalety

WAŻNE!

Dobierając oświetlenie do punktu sprzedaży pieczywa zwróć uwagę na:

• Temperatura barwy około 2700K

• najlepsza do podkreślenia walorów pieczywa

• Współczynnik odwzorowania kolorów: CRI>90

• Rozproszenie lub skupienie strumienia światła – zależenie od miejsca oświetlenia

• Intensywność oświetlenia – odpowiednio dobrana do strefy: inne są oczywiście parametry dla okna wystawowego, inne dla półek na ścianie, inne dla koszy z pieczywem, inne w punkcie kasowym

Oświetlenie LED do żywności to energooszczędność

LED przekłada się w prosty sposób na wysokość rachunków za prąd.

Jeśli masz pytania dotyczące doboru oświetlenia do konkretnego puntu sprzedaży nasi eksperci Maxi-Light chętnie na nie odpowiedzą – napisz na office@maxi-light.pl lub zadzwoń: 505 876 434

Innym ważnym aspektem dotyczącym koloru w oświetleniu dla działu produkcji jest oddawanie barw. Podczas gdy temperatura jest wyjściem światła na widmo, renderowanie kolorów określa, jak dobrze światło wychwytuje lub podświetla obiekty o różnych kolorach. Ma to kluczowe znaczenie dla skutecznego oświetlenia obszaru produkcyjnego, w którym kolory przedmiotów mogą wahać się od zieleni i fioletu do pomarańczy i czerwieni.

Przy niskim współczynniku oddawania barw (CRI) oprawa oświetleniowa nie będzie w stanie wychwycić tylu kolorów lub różnicy między nimi, co może sprawić, że produkty będą wyglądać mniej niż atrakcyjnie. Większość kupujących wybiera swoje produkty w oparciu o intensywność koloru owoców lub warzyw jako wskaźnik świeżości i jakości.

Bez odpowiednio wysokiego wskaźnika oddawania barw istnieje ryzyko, że owoce i warzywa będą wyglądać mniej atrakcyjnie dla kupujących. Dobrą zasadą jest wybór CRI co najmniej 80+ jako niskiego wyboru, a CRI około 90+ jest rozwiązaniem o wyższej wydajności dla tego obszaru.

Oświetlenie LED do żywności to niska emisja ciepła

Innym aspektem oświetlenia, który jest unikalny dla tego typu powierzchni, jest kwestia wytwarzania ciepła podczas pracy.

Exit mobile version