Przejdź do treści

Oświetlenie żywności LED

Warto zadbać o ekspozycję


Statystyki badań rynku jasno pokazują, że niemal 80% konsumentów jako miejsce zakupu pieczywa wybiera piekarnie, sklepy firmowe, stoiska patronackie lub ewentualnie sklepy osiedlowe. Okazuje się bowiem, że mimo dużej dostępności i ilości dyskontów spożywczych i marketów w kwestii pieczywa klienci stawiają na jakość oraz pewność źródła, z którego pochodzą wypieki.

Oświetlenie żywności LED

Polacy w zdecydowanej większości kupują pieczywo codziennie a dodatkowo ponad 60% spośród badanych deklaruje, że spożywa pieczywo więcej niż raz dziennie. Z punktu widzenia piekarni są to oczywiście bardzo dobre wieści.

W odpowiedzi na zapotrzebowanie po stronie konsumentów powstaje coraz więcej punktów sprzedaży pieczywa a piekarnie prześcigają się w poszerzaniu oferty o coraz to nowe wypieki – również z uwzględnieniem coraz bardziej specyficznych wymagań klientów.

Oświetlenie żywności LED

 Oczywiście w efekcie mamy też coraz większą konkurencję na rynku. W przypadku stałych klientów w większości przypadków dobre pieczywo „obroni się” jakością i smakiem. Aby jednak ten smak i jakość poznać klienci muszą być w jakiś sposób zachęceni do skorzystania z oferty danej piekarni czy punktu sprzedaży.

Nawet najlepsze pieczywo wyeksponowane w niewłaściwy sposób traci wszystkie walory, które mogą przyciągnąć potencjalnych konsumentów. I tu dochodzimy do sedna spawy – możesz mieć świetny produkt ale jeśli nie zachęcisz klienta do tego aby spróbował Twojego pieczywa to nikt nie dowie się o tym jak dobry produkt oferujesz.

Profesjonalne oświetlenie żywności LED

Zapach i wygląd pieczywa, miła obsługa oraz odpowiedni wystrój punktu sprzedaży – wszystko to przyciąga uwagę potencjalnych klientów piekarni i cukierni.

Badania pokazują, że właściwie zaprojektowana przestrzeń do ekspozycji towaru oraz dobrze dobrane oświetlenie ma bardzo duży wpływ na ostateczną decyzję zakupową klientów piekarni i cukierni i może zwiększyć przychody nawet o 100%.

Świeże, pachnące, pięknie wyrośnięte i wypieczone, pieczywo ze skórką w ciepłym złotym kolorze – tak można określić najprościej to czego oczekują klienci piekarni. Jeśli masz taki właśnie produkt pokaż go klientom w taki sposób aby dostrzegli jego wszystkie walory.

Trudno oprzeć się zapachowi świeżo upieczonego chleba a jeśli do tego pieczywo jest odpowiednio wyeksponowane i właściwie dobrano oświetlenie podkreślające jego walory to z pewnością również nowi klienci zdecydują się na skorzystanie z oferty danego punktu sprzedaży.

Oświetlenie żywności LED

Oświetlenie żywności LED zalety

WAŻNE!

Dobierając oświetlenie do punktu sprzedaży pieczywa zwróć uwagę na:

• Temperatura barwy około 2700K

• najlepsza do podkreślenia walorów pieczywa

• Współczynnik odwzorowania kolorów: CRI>90

• Rozproszenie lub skupienie strumienia światła – zależenie od miejsca oświetlenia

• Intensywność oświetlenia – odpowiednio dobrana do strefy: inne są oczywiście parametry dla okna wystawowego, inne dla półek na ścianie, inne dla koszy z pieczywem, inne w punkcie kasowym

Oświetlenie LED do żywności to energooszczędność

LED przekłada się w prosty sposób na wysokość rachunków za prąd.

Jeśli masz pytania dotyczące doboru oświetlenia do konkretnego puntu sprzedaży nasi eksperci Maxi-Light chętnie na nie odpowiedzą – napisz na office@maxi-light.pl lub zadzwoń: 505 876 434

Innym ważnym aspektem dotyczącym koloru w oświetleniu dla działu produkcji jest oddawanie barw. Podczas gdy temperatura jest wyjściem światła na widmo, renderowanie kolorów określa, jak dobrze światło wychwytuje lub podświetla obiekty o różnych kolorach. Ma to kluczowe znaczenie dla skutecznego oświetlenia obszaru produkcyjnego, w którym kolory przedmiotów mogą wahać się od zieleni i fioletu do pomarańczy i czerwieni.

Przy niskim współczynniku oddawania barw (CRI) oprawa oświetleniowa nie będzie w stanie wychwycić tylu kolorów lub różnicy między nimi, co może sprawić, że produkty będą wyglądać mniej niż atrakcyjnie. Większość kupujących wybiera swoje produkty w oparciu o intensywność koloru owoców lub warzyw jako wskaźnik świeżości i jakości.

Bez odpowiednio wysokiego wskaźnika oddawania barw istnieje ryzyko, że owoce i warzywa będą wyglądać mniej atrakcyjnie dla kupujących. Dobrą zasadą jest wybór CRI co najmniej 80+ jako niskiego wyboru, a CRI około 90+ jest rozwiązaniem o wyższej wydajności dla tego obszaru.

Oświetlenie LED do żywności to niska emisja ciepła

Innym aspektem oświetlenia, który jest unikalny dla tego typu powierzchni, jest kwestia wytwarzania ciepła podczas pracy.