Oświetlenie specjalistyczne mięso wędliny
Spis treści
Kluczem do ekspozycji mięsa w handlu detalicznym jest prezentacja produktów mięsnych w atrakcyjnym i zbywalnym formacie. Skuteczna sprzedaż zależy od świeżego wyglądu, akceptowalnej jakości produktu przy braku nieprawidłowych cech, w tym nieatrakcyjnego koloru, nadmiernego wycieku w opakowaniu lub odwodnienia. Rolą oświetlenia jest pokazanie prawdziwej jakości produktu wieprzowego, bez umniejszania wyglądu i oszukiwania klienta co do jakości produktu.
Oświetlenie może przyspieszyć odbarwienie produktu, ale jest niezbędne w marketingu i prezentacji wieprzowiny, zarówno w przypadku sprzedaży tradycyjnej, jak i sprzedaży gotowej. Podstawową filozofią jest to, że zadowoleni klienci są stałymi i lojalnymi klientami. Stoisko mięsne definiujemy jako oferowanie produktów pod oświetleniem w opakowaniu detalicznym lub na wagę, przechowywanych zwykle w ladzie chłodniczej . Ekspozycja to nie to samo co przechowywanie, co oznacza trzymanie produktu w ciemności i zwykle nie na sprzedaż. Niektórzy używają terminu przechowywanie, gdy naprawdę mają na myśli ekspozycję towarów na sprzedaż.
Nie wszystkie raporty są zgodne co do tego, czy ekspozycja na światło powoduje przebarwienia mięsa. Większość prac w tym obszarze została wykonana z wołowiną, ponieważ większa zawartość mioglobiny i intensywniejszy kolor ułatwia dostrzeżenie i scharakteryzowanie zmian kolorów. Jednak wyniki z wołowiną mogą pomóc w zrozumieniu możliwego wpływu na wieprzowinę.
Szereg oferowanym na ryku systemów oświetleniowych jest satysfakcjonujących do ekspozycji mięsa i wędlin. Najbardziej zalecane są te o temperaturze barwowej od 2900 do 3750° Kelvina. Zalecane jest natężenie światła wyświetlacza od 750 do 1500 lumenów. Zalety marketingowe jaśniejszego oświetlenia naświetlaczy LED należy zestawić niestety z szybszym pogorszeniem kolorów przy tym intensywniejszym oświetleniu.
Oświetlenie specjalistyczne mięso wędliny – parametry a przechowywanie.
Stwierdzono doświadczalnie, że oświetlenie LED o intensywności od 650 do 2000 lumenów nie powodowało utraty koloru wołowiny podczas 3-dniowej ekspozycji. Zaobserwowano stałą zmianę koloru świeżej wołowiny z jasnoczerwonej na matowoczerwoną podczas dwudniowej ekspozycji świeżej wołowiny na 300-400 lumenów światła fluorescencyjnego.
Stwierdzono również, że steki z polędwicy wołowej przechowywane w ciemności w temperaturze -3°C przez 10 dni zmieniły tylko nieznacznie wizualny kolor. Steki trzymane pod światłem 1200 lumenów miękkiego białego światła LED wyraźnie odbarwiały się po 5 dniach i nadal stawały się coraz mniej pożądane przy dłuższym wystawieniu. Steki przechowywane w ciemności przez 3, 5 lub 7 dni przed ekspozycją wykazywały trwałość podobną do tych umieszczanych w ekspozycji bez wcześniejszego czasu przechowywania.
Odbarwienie wieprzowiny pod wpływem oświetlenia jest związane z wyższą temperaturą powierzchni produktu, ale natężenie światła, które nie podnosi temperatury powierzchni, nie wpływa na odbarwienie świeżych kotletów wieprzowych.
Oświetlenie specjalistyczne mięso wędliny
Wędlina jest bardzo podatna na działanie tlenu w opakowaniu i przedstawia inną sytuację niż mięso świeże. Przechowywanie szynki pakowanej próżniowo w ciemności przez cztery dni zmniejsza zawartość tlenu w opakowaniu, co skutkowało doskonałą stabilnością koloru, gdy produkt był eksponowany. Zarządzanie utwardzonym produktem w tym scenariuszu pomogło przezwyciężyć niepożądane skutki, jakie może mieć tlen, gdy produkty są wystawione na działanie światła.
Specjalnie do oświetlenia LED mięsa i wędlin
Świeże mięso ma różne kolory od jasno różowego do ciemnoczerwonego, i chociaż kolor nie ma wpływu na smak, kruchość i soczystość to ma wpływ na decyzje kupujących. Badania rynku dowodzą, że klienci sklepów mięsnych chętniej wybierają te elementy mięsa, które są bardziej czerwone, czyli mają kolor charakterystyczny dla świeżego mięsa: wołowego, wieprzowego, drobiowego czy baraniny.
Dzięki właściwie dobranemu rozwiązaniu jesteśmy w stanie:
Podkreślić świeżość Państwa produktów dzięki właściwie dobranym filtrom – dedykowanym specjalnie do oświetlenia mięsa i wędlin
Dobrać takie rozwiązanie które pozwoli na minimalizację temperatury emitowanej przez źródła światła – w trosce o maksymalną ochronę Państwa produktów
Zaproponować oświetlenie lad chłodniczych, które podkreśli najistotniejsze walory produktów mięsnych – świeżość, kruchość, soczystość. (nie wiem czy ten punkt jest zgodny z prawdą?) – jeśli nie jest zgodny z prawdą to proponuję taki: Zaproponować połączenie światła rozproszonego ze światłem akcentującym w poszczególnych obszarach sprzedażowych. Oświetlić obszar kasowy/ladę w sposób przyjazny zarówno w punktu widzenia pracowników jak i klientów
Jak zoptymalizować zużycie energii w sklepie spożywczym?
Zobacz szczegóły na Maxi-Light
Oświetlenie specjalistyczne mięso wędliny zestaw OPTYMALNY ZŁ 999 / komplet
- 3 naświetlacze BOSS LED SPOT COB MEAT
- trzyfazowy szynoprzewód 2m
- akcesoria montażowe
- kolor: biały 9016 lub czarny 9005
- żywotność do 50000 godzin
- gwarancja 24 miesiące
- 60% niższy pobór prądu
- darmowa przesyłka
- cena netto + 23%VAT
Oświetlenie specjalistyczne mięso wędliny zestaw MESSA LED ZŁ1199 / komplet
- 3 naświetlacze MESSA LED SPOT COB MEAT
- trzyfazowy szynoprzewód 2m
- akcesoria montażowe
- biały 9016 lub czarny 9005
- żywotność do 50000 godzin
- gwarancja 24 miesiące
- 60% niższy pobór prądu
- darmowa przesyłka
- cena netto + 23%VAT
Oświetlenie specjalistyczne mięso wędliny zestaw EKSPERT ZŁ1999 / komplet
- 6 naświetlaczy BOSS LED SPOT COB MEAT
- 2 x trzyfazowy szynoprzewód 2m
- akcesoria montażowe
- biały 9016 lub czarny 9005
- żywotność do 50000 godzin
- gwarancja 24 miesiące
- 60% niższy pobór prądu
- darmowa przesyłka
- cena netto + 23%VAT
Barwa światła wpływa na naszą percepcję. Dlatego dużą wagę przywiązujemy do odpowiedniej temperatury barwowej oświetlenia w sklepach.
Kluczem do ekspozycji mięsa w handlu detalicznym jest prezentacja produktów mięsnych w atrakcyjnym i zbywalnym formacie.
Jak korzystać z czerwonego oświetlenia LED, aby zminimalizować przebarwienia mięsa i stworzyć atrakcyjne i kuszące gabloty na mięso.
Błędy, które popełniasz w oświetleniu swojej sklepu mięsnego, mają negatywny wpływ na wizerunek, jaki Twój wizerunek przekazuje klientom,